سرخط خبرها

 بارش باران و برف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

  • کد خبر: ۶۱۰۹۸
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
 بارش باران و برف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: به دنبال افزایش شدت ناپایداری‌های جوی، بارش‌های برف و باران مناطق مختلف این استان را از پنجشنبه شب فرا می‌گیرد و این وضعیت تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیدا فاروقی افزود: همگام با وقوع بارش‌های رگباری باران و برف طی این مدت افزایش شدت وزش باد، رعد و برق، کاهش دما، بارش تگرگ، آبگرفتگی، افزایش آب رودخانه‌ها، سیلاب و کولاک برف در مناطق استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.


وی اضافه کرد: بیشترین حجم بارش‌ها عصر روز جمعه و شنبه هفته آینده در تمامی نقاط استان خراسان رضوی رخ خواهد داد.

 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به کاهش محسوس و متناوب میانگین دما در خراسان رضوی طی روز‌های آینده گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۲ درجه کاهش دارد و فردا به میزان حدود هفت درجه افزایش خواهد یافت.

 

فاروقی افزود: روند افزایشی دمای هوا تا صبح شنبه هفته آینده در خراسان رضوی ادامه دارد و در روز شنبه شاهد افت محسوس دما در استان هستیم به طوری که بیشینه دمای هوای مشهد در روز شنبه آینده ۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: برای روز‌های جمعه و شنبه پیش رو وزش باد شدید با احتمال آسیب جدی به سازه‌های موقت هم پیش‌بینی شده است.

 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز آسمان استان خراسان رضوی ابری پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمال غرب و بخش‌های مرکزی استان بارش‌های پراکنده باران را خواهیم داشت.

 

فاروقی افزود: فریمان با کمینه دمای هوای یک درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

 

وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->